torsdag, juni 28, 2007

Ni älskar FÖRIHELVETE inte orientering.

Jag börjar bli jävligt trött på alla som påstår att dom älskar orientering. I dessa tider av vilodagar och sprintcuper har plötsligt orienteringsrörelsen fått en ny klan av utövare som tror att dom håller på med något genuint och att just dom är ryggraden i sporten.
I HELVETE HELLER. Bara för att man kan hoppa över några parkbänkar i storstadsmiljö och bor med likasinnade på O-ringenveckan, där man grillar fläskfile och dricker bag-in-box vin, så skall man fan inte tro att man håller på med orientering. Vi älskar orientering, säger dom till sina bekanta. MEN VAD FAN! KÄFTEN! Bara för att man har köpt en tajt klubbdress och springer några sommartävlingar betyder ingenting. INGENTING! HÖR NI DET!?

Fan, se på mig. Jag har sprungt flera tusen tävlingar, slitat ut ett par hundra orienteringsskor, nästan frusit till döds på tidiga vårtävlingar, spytt blod av trötthet men ändå inte brutit, sprungit tävlingar där banan inte fått plats på A3-kartan, blivit jagad av björnar, varit på tävlingar där den enda stigen man såg var myrstigen och dessutom. DESSUTOM! Vägrar jag springa orientering där svårighetsgraden kan jämföras med inskolningsklass. Om jag vill se glada och sura gubbar går jag på krogen en lönhelg. SUG PÅ DEN!

Luffarligan sen då. Vad fan är det? En samling pensionärer som nöter ut Stockholms närområden och tror att dom håller på med samma sport som dom en gång startade. Vi älskar orientering. TROR NI JA! Hade ni haft lite stake kvar i era slappa kroppar hade ni för fan vägrat springa i dom områdena och pallrat er ut i landet på jakt efter vildmark. VILDMARK! Ringer det en klocka i era senila huvuden kanske? FAN VAD TRÖTT JAG BLIR! Vi älskar orintering. Bla bla bla. JAG älskar orientering! Hör ni det era myspysiga skogsnördar? HA! DÄR FICK NI! Ni kanske älskar er fru, eller i bästa fall er trötta gamla Volvo men kom fan inte här och tro att ni älskar orientering. ORIENTERINGSMUPPAR!

9 Comments:

At 6/28/2007 9:02 em, Anonymous Anonym said...

Hur mycket får man hålla med?
100%
120%
1000%

 
At 6/28/2007 10:26 em, Anonymous Anonym said...

Jag håller def inte med vad gäller första stycket; sprint är livet MEN jag har tyvärr ingen tajt klubbdress.
Den jag beställde var för liten. Eller så var det...

Och vad gäller andra delen så hejhejhej vilket lantissnack att gå på krogen vid lön!! Nänä, efter en SCC-etapp är det krogen som gäller och då är det varken lönedag eller annat, möjligen fula gamla orienteringsgubbar.

Luffarligan? Hmm, vet ni vad de kallar Seniortouren i golf?
Liktouren

PS Vad arga ni är grabbar

 
At 6/28/2007 10:35 em, Anonymous Anonym said...

Skönt med klarspråk, Asplövet for President !!!!

 
At 7/01/2007 2:08 em, Anonymous Anonym said...

Raka puckar - härligt !! Men.......lite gnissel i lederna räknas det som laga förfall ???...

 
At 7/02/2007 12:26 fm, Anonymous Anonym said...

Bra jobbat mera...

 
At 7/03/2007 10:34 em, Anonymous Anonym said...

AspLövet = Orienteringens Magnus Betnér? ;)

 
At 7/04/2007 5:17 em, Anonymous Anonym said...

Kan man inte älska orientering även om man inte är elitlöpare/hårt satsande och alltid springer de längsta banorna i extrem vildmarksterräng? Isåfall skulle vi inte ha särskilt stor andel "riktiga" orienterare i Sverige.

Håller med om att det är för mycket sprint/park-tävlingar nu jämfört med för 15 år sedan men måste man verkligen vara lika macho som dig för att få älska orientering?

Det kanske är du som inte "älskar" orientering, du verkar mer vara fanatisk på ett ohälsosamt sätt eftersom du retar dig på andra som älskar orientering på ett mer sansat sätt...?

 
At 7/09/2007 4:43 em, Anonymous Anonym said...

Asplövet - jag darrar av lycka! Mera! Vad sägs om ett långpass i slutet av november, plus en grad, vattensjuka myrar, regnpisk rakt i ansiktet, glömt våtsockorna. Då jäklar trivs jag.

 
At 4/08/2016 3:54 em, Anonymous da said...

Anonym>> Jag är på! Men Asplövet ligger nog hemma och darrar av någon gammal gubbvad, eller vad han nu brukar skylla på...

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se