måndag, juni 11, 2007

Partypåse

Om man stryker "kvinnor" och "sång" ur den gamla töntiga strofen "Vin, kvinnor och sång" så får man bara "vin" kvar. Det verkar arrangörerna av årets Jukola ha tagit fasta på. Bland deras souvernirer hittar man just vin. Jukola-vin eller om man föredrar Venla-vin. Kärringdricka som kärringdricka säger jag. Kunde dom inte ha tagit fram en Jukola-Kosken eller möjligen en Jukola-Lakka. Lakka är iofs också kärringdricka men det smakar så vedervärdigt att det blir rätt tufft att dricka ändå. Själv skulle jag aldrig ha vin i min partypåse. Fast vem är jag att klaga på såna här roliga tilltag. Jag gillar ju idén skarpt även om produkten inte tilltalar mig. Hur länge får vi vänta på Tiomilas eget spritmärke tro?

1 Comments:

At 6/11/2007 2:56 em, Anonymous Anonym said...

Från min ungdoms Jukolor kommer jag nog ihåg Kvinnor och Sång också,

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se