torsdag, juni 28, 2007

Spurtavgörande - Världens onödigaste grej


Jag har funderat rätt mycket på Tiomilaspurten där Gueorgiou och Losman kämpade om bronset. Losman, av många ansedd som världens bästa spurtare, fick pisk av Thierry vilket torde innebära att Thierry är mannen för dagen i den kategorin. Hursomhelst undrar jag varför det skall göras upp först på upploppet. Efteråt blir det bara tjafs om knuffar, tuvigt underlag, felaktig fållmarkering och vem som hade längst gaffel vid nästsista. Hade jag varit i samma situation hade det sett annorlunda ut. Jag menar. Varför avgör man inte i skogen? För egen del hade jag men någon kilometer kvar vänt mig om till Thierry och sagt.

"Jag drar nu. Vi ses på banketten. Du behöver inte klä upp dig för alla brudar kommer ändå hänga runt mig"

Sen hade jag sprungit ifrån honom. Svårare än så behöver man inte göra det hela.

4 Comments:

At 6/28/2007 4:51 em, Anonymous Anonym said...

Förmodligen eftersom om du tappar tid i skogen så kan du alltid skylla på något annat, men på spurten ser alla dig och ger du inte allt vad du har då, klassas du som en looser. :)

Fast du kan ju alltid pröva att skylla på att du behövde knyta skon, men att alla tittade bort just då, nästa gång jag slår dig på en spurt ;)

 
At 6/28/2007 7:26 em, Anonymous Anonym said...

Har aldrig förlorat en spurt. :-))

 
At 6/28/2007 10:21 em, Anonymous Anonym said...

Musta> inte så konstigt om man lägger sig ner i starten och vilar ;)

 
At 6/29/2007 12:01 em, Anonymous Anonym said...

Scenario: En grym spurtare som spurtar ifrån de som den kommit ifatt honom under loppet VS en stark löpare som springer ifatt folk under loppet och vinner 25% av spurterna. Vilken blir mest hyllad?

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se