fredag, juni 29, 2007

Tidningsanka

Jag stod häromsistens i vår klubblokal och doppade näsan djupt i arkivet. Bland gamla resultalistor och styrelsehandlingar hittade jag några klippböcker fyllde med tidningsurklipp. Förr, långt innan skandaler var mer värda än idrottsprestationer, fylldes våra tidningar med reportage om orientering. Ingen tävling var för liten för att inte rendera en fyllig rapport om dom lokala löparnas insats.

Det var långt innan jag började springa. Numera får man väl vara glad om någon av våra nyhetstidningar skriver en liten tvåradersnotis om segrarna i Tiomila eller O-Ringen. Jag gissar dock att mindre lokala tidningar ute i landet har ett något sundare förhållande till rapportering från orientering. 1993 fick jag känna på det. Första och kanske sista gången man fick ståta med sitt namn i en tidning. Jag gissar att det var UNT som skrev om Rånäs kortdistans 1993. Det gällde att passa på under TWAR-året när man hade chans att placera sig.

1 Comments:

At 6/29/2007 12:03 em, Anonymous Anonym said...

En sprint som var en kordistans med längd som en medeldistans!;-)

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se