söndag, juni 03, 2007

Vila på den sjunde dagen?

Idag vaknade jag och mitt knä alldeles för tidigt. Vi gick upp redan klockan 06.30 för att känna oss för. Det kändes bra. Oförskämt bra. Uppenbarligen tålde knät gårdagens långa påfrestning. Vis som jag är vilade jag på den sjunde dagen. Inte. Idioten i mig ville annat. Bilfärd in till storstaden för att där promenera ca 7 kilometer på asfalt. Smartheten går inte hand i hand med bitterheten tydligen. Nu måste jag somna ännu en kväll med osäkerhet om vad morgondagen för med sig. Under dagens långpromenad hade jag på mig ett par nya solbrillor. Märket är något noname-aktigt men modellen heter i alla fall "Storm Trooper". Jag kan ju min Star Wars historia och vet att Storm Troopers tillhör den förlorande sidan i kampen om Galaxen. Med andra ord passar dom mig perfekt i alla avseenden.