onsdag, juli 04, 2007

En jävligt viktig tävling

Vissa lopp minns man mer än andra. Den här minns jag in i minsta detalj. Det handlade om en jävligt viktig klubbmatch vid Flatenbadet. Kanske är det så att enbart jävligt viktiga saker fastnar i hjärnan för att man inte skall belasta den så hårt. Oviktiga saker såsom töntiga parktävlingar och träningar i söndersprungna närområden falnar bort rätt omgående. Jag minnns till exempel alla mina Älgdrev men tisdagsträningar på grannkartan är bortblåsta. Med andra ord borde alla klassiska tävlingar sitta som gjutna i skallen. Såsom denna. Hur det gick i Klubbmatchen vet jag inte då mina resultat på kartan inskränker sig till tiderna från min bana.



[Inlägget har blivit redigerat då den ursprungliga texten var utsatt för sinnesförvirring]

4 Comments:

At 7/04/2007 4:30 em, Anonymous Anonym said...

Inget lopp, ingen tävling, ingen klubbmatch, inget sommarskubb, inte ens en träning i Flaten kan någonsin bli oviktig eftersom det är orienteringshelig mark. Det är ju där man är uppväxt, upplärd. 1977-78 togs de första stapplande ol-stegen i lilla skogen/dungen öster om motorvägen.

KASBY är (var stugan brann ner på åttiotalet) OL-helig mark på samma sätt som Granskog, Brotorp, Skarvberget, Granby mm är. Strax öster om tvåan, på andra sidan staketet och motorvägen, vid den svarta pricken nära lilla vägens slut låg det klassiska huset.

Oj oj oj vad många mil grus och asfalt vi nött mörka vinterkvällar, otaliga kartor har slitits ut, i flatenskogen är man upplärd, i stugan har det bastats, fikats, nybörjarkursats, supits...

Vilken nostalgi nu börjar jag nästan gråta!

 
At 7/04/2007 5:04 em, Blogger AspLövet said...

Tack Pälle! Jag tror febern som rasar i min kropp har gjort kortslutning i dom viktigare delarna av hjärnan. Texten är nu redigerad eftersom du i dina första rader knyter an till det viktigaste här i livet. Nu skall jag ta några Ipren och straffa mig själv för mitt misstag genom att göra några kontrolljakter i rent nostalgisyfte.

Minns du själv denna tävling som jag gissar att ni borde ha arrangerat?

 
At 7/04/2007 8:21 em, Anonymous Anonym said...

Har tyvärr inget direkt minne av att ha varit arrangör. Möjligtvis kan jag varit med och provsprungit?

Än mer tyvärr kan besöken i Flaten nu för tiden räknas på ena handens fingrar. Delvis beror det på Kasbys ickevarande men också på att jag nu för tiden bor på värmdö.

Å andra sidan är det desto roligare när det väl blir av. Senast var nog sommarskubb eller teliaträning 2006 tror jag?

Stort tack för nostalgistunden och krya på dig!

 
At 7/05/2007 10:58 fm, Anonymous Anonym said...

Och kartritarens berömda hål i staketen är markerade som passager (NÖ om 2:an tex).

Jag höll på att få med mig en tam älg därifrån en gång. Undra om det var min röda tröja eller för att jag stannade och lockade på den ett tag?

Du var ju rätt nära MS Parma Asgeir på matchen. Starkt!

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se