tisdag, juli 17, 2007

Kartor på nätet

Läser noggrant diskussionerna på Alternativet om den moraliska frågan att lägga ut kartor på nätet. Skadar man den förening som har upphovsrätten eller inte? Jag lägger ingen vikt i den frågan utan nöjer mig med att stämplas som kriminell. Tungt kriminell om man ser till antalet kartor jag lagt ut på bloggen. Det känns bra. Jag behöver smutsa ner mitt välpolerade brottsregister som hittills har inskränkt sig till obetald tv-licens.

AspLövet - Kartbrottslingen.

Men sen kom jag på att kartorna som jag lägger upp oftast är 20+ år gamla vilket förmodligen lägger mig i samma brottskategori som kassaskåpssprängare. Inte så jävla nydanande när man tänker efter. Lite PRO-kriminalitet över det hela faktist.

1 Comments:

At 7/17/2007 6:03 em, Anonymous Anonym said...

Uppmanar dig att begå mer eventuella brott. Högt på önskelistan är en tiomila karta från 98 eller tidigare.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se