tisdag, juli 24, 2007

Klubbnamn

Jag roade mig med att kolla in vilka klubbar som har deltagare med på O-ringen och inser att det mest rör sig om ortsnamn. Vissa sticker dock ut lite i en grågrön sörja av tråkiga klubbnamn.

Akilles OK
Klubben för dom som aldrig blir något eftersom den där jävla hälen förföljer dom till dödagar. Jag skulle kunna bli hedersmedlem.

Arbetarnas IF
Jobba! Jobba! Jobba! Jag tror att Arbetarna har haft svårt att anpassa sig till det elektroniska stämplingssystemet. Dom vill ha vanliga startkort som påminner om stämpelkorten från jobbet.

Bussola OK
Ost, Tomat, skinka och räkor. Aldrig någon pizza jag har valt men har man tveksamma smaklökar så varför inte. Möjligen kommer namnet från någon person som kallats Buss-Ola. Man kan tro att Buss-Ola körde buss men det gjorde han aldrig. Förutom i toaletten då.

IF Spexarna
Det springer bara en kille från Spexarna på O-ringen därför är det ingen som vet om han är så jävla kul som namnet försöker intala oss. Jag tror han är ganska tråkig.

IFK Rave
Förmodligen tränar dom mycket i gamla industrilokaler. Visste ni att Rave ibland kallas skogsfester? Det är väl ett jäkligt fint ord för att samlas och äta torkade svampar.

Kexholms SK
Om jag fick välja ett kex som jag skulle få leva på resten av mitt liv skulle jag välja Ballerina. Tänk dig att varje dag få slicka en Ballerina. Nämen vad säger jag! Tänk dig att få bo i Åseda. Det var det jag menade. Glöm det jag sa tidigare.

OK Alferna
Hur jävla ballt är det inte att döpa sin klubb efter den Amerikanska tv-serien om ALF (Alien Life Form). Ni minns väl serien med den pälsklädda lilla figuren som bodde hemma hos en familjen Tanner och älskade att äta katter. Vad han har med orientering törs jag dock inte gissa.

OK Järnbärarna
Det låter stenhårt och än mer förståligt blir det eftersom dom kommer från Kopparberg. Vänta nu! Borde dom inte heta Kopparbärarna?

SOK Joar Viking Enköping
Jag var en gång på nattklubben Joar Blå i Enköping och höll på att bli hemsläpad av en överkåt kärring. Dit går jag aldrig igen.