lördag, juli 07, 2007

Semester

Idag börjar jag min 4-veckors semester. Normalt brukar man lova sig själva en massa saker om vad man ska göra och hur man ska vara. Inte så för mig. Jag lovar ingenting utan bara är. Jag ska iofs käka magnesiumtillskott varje dag men förutom det så kommer allt vara oplanerade gatan. Glömde bort att jag skall träna 4 pass i veckan också men bortsett från den bagatellen så tar jag dagen som den tyvärr kommer. OK, täfningar varje dag fanns visst också på den obefintliga agendan men annars så, annars så har jag bara det där med den nyttiga kosten och att besticken måste ligga ner mellan varje tugga, men sen satan vad spontan jag kommer vara. Titta här vad spontan jag här. Ulf K Rask! Vad säger ni om det? Finns inte en jävel på den här sidan Dalälven som hade kunnat gissa den spontana namedroppingen. Vet inte själv varför jag sa just Herr Rask. Kanske för att jag någonstans långt inne i min spontana kropp har en dröm om att göra årsdebut på OK Enenes Oktoberrace. Eller så är jag bara så spontan att jag själv inte vet vad som kommer hända. Sån är jag tydligen. Oplanerande och spontan. Nu ska jag äta frukost och sen ska jag surfa på alla orienteringssidor bland mina favoriter. Alla 38. Det har jag satt som krav på mig själv att göra varje dag. Ni fattar vilken svävande semester jag har framför mig. Inte en dag kommer bli den andra lik.