söndag, juli 08, 2007

Sjuk skogspromenad

När jag vaknade i morse så var skallen tjock av något grönt, slemmigt och oidentifierbart. Jag snöt mig säkert 5 gånger i rad och fick ut stora sjok av något läskigt. Vet inte vart allt detta fick plats så jag blev lite orolig att jag snöt ut delar av min hjärna. Ingen större förlust kanske när man tänker efter. Istället för att ligga ner och tycka synd om mig själv, som jag brukar göra, så gick jag ut i skogen 65 minuter. Där hängde jag ut 7 st kontroller, eller kontrollmarkeringar för att vara exakt eftersom det handlade om snitslar, till en 4,5 km orienteringsbana som fru AspLövet med vänninna skall springa.

Överlag kändes det nog rätt OK. Skogen är ju mitt element, även om min kropp inte håller med, så jag log mest hela tiden. Till och med på slutet när spöregnet kom mig till mötes upplevde jag eufori. När jag kom hem insåg jag plötsligt att jag nog inte var så frisk ändå. Kroppen kändes som att den fått utstå en 2 timmars långdistans i hårt tempo. Jag duschade och snöt ut en del till av min hjärna. Sen gick jag och la mig på soffan. Skulle man tro. Istället åkte jag till Barkarby och sprang ut och in i butiker i 4 timmar.

Smart AspLövet. Smart.

Idiot(i)!

1 Comments:

At 7/08/2007 8:28 em, Anonymous Anonym said...

Skogen är mitt element. Fan vad bra sagt!

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se