onsdag, juli 25, 2007

Total misär

"Total Misär"

Det är det enda jag skrivit på kartan från Njurundas tävling 1992. Minns inte något direkt från tävlingen men uppenbarligen klarade jag inte mentalt av att juniorbomma den andra kontrollen den där dagen. Jag gick hem från tvåan. Samma helg sprang vi Uvtrampen. Det var då vi myntade uttrycket "Uvtävling". Uvtävling betyder att det finns mer, för att inte säga mycket mer, att önska av arrangemanget. Det var ingen bra helg.

Idag när jag läser orden "Total Misär" skrattar jag för mig själv här inne i skrubben framför datorn. Hade jag 1992 vetat hur mitt orienteringsliv skulle se ut idag hade jag nog konstaterat att det varit en rätt bra dag där ute i Njurundaskogarna. Vad är väl en jättebom på den andra kontrollen och promenad hem att gnälla på. Det var ju en ny tävling dagen efter.

Idag är det inte någon ny tävling imorgon.

Idag är bara en i raden av dagar utan ljusning.

Idag skulle jag behöva en sjuhelvets juniorfylla.