måndag, juli 16, 2007

Välgörenhet?

Hade jag haft lite mänsklighet kvar i min bittra kropp hade jag givetvis tagit mina sopsäckar med gamla träningskläder och åkt ner till Afrika. Där hade jag säkert kunnat ekipera ett mindre Afrikanskt land till fullo. Tänk er den fina tanken att landets alla invånare glider omkring i söndersvettade superunderställ, noppiga orienteringsstrumpor, urtvättade t-shirts och ovanpå detta ett mishmash av nylonkläder i företrädesvis blå kulör. Den diktatoriska Kungen hade givetvis fått den där neonskrikiga nylonblusen jag införskaffade på ett Jukola för många år sen och som jag bara sprungit i en gång.

Om jag nu hade haft hjärta att genomföra detta projekt hade jag inte krävt mycket i retur. Årsproduktionen från en mindre diamantgruva hade räckt för mig.

Jag vill ju inte verka girig.