lördag, augusti 18, 2007

Agent AspLövet



Det slog mig häromnatten vad det är jag ska syssla med. Jag ska bli Orienteringsagent. Den första och största agenten sporten någonsin sett. Helt utan samvete och skrupelfri så man rodnar. Mottot jag kommer ha är, "Om inte jag exploaterar dom så gör någon annan det". På bilden här ovan ser ni dom första löparna i mitt stall. Dom vet inte vad som komma skall dom små liven. Kontrakten jag fått dom att skriva under ger mig 100% utnyttjanderätt till deras namn som varumärke och 90% av deras framtida inkomster och övergångssummor vid eventuell vidareförsäljning. I slutändan är det ju ändå så att det är bättre att jag tar alla pengar så slipper dom oroa sig för den biten. Dom skall lägga all fokus på sin träning och framtida tävlande. Vi kommer vara som en enda stor familj. Jag bestämmer medans dom bara lyssnar och lyder.

Nu har jag som sagt börjat i liten skala med dom här sju. Hej! Ett Jukolalag redan. Inte illa. På sikt skall vi dock bli fler. Många fler. Jag ser framför mig ett enormt kollektiv med löpare i Team AspLövet. Vi kommer att bo i ett stort betongkomplex någonstans i vildmarken mitt på en tuff karta och där kommer jag driva det hela under nästan sektliknande former. Dom kommer förmodligen hata mig. Det är smällare man får ta när det handlar om pengar. Man får aldrig låta känslor styra i affärer. I slutändan är dom bara slit och släng produkter för mig.

Nu ska jag köpa in en stilren wct-overall som jag ska ha på mig med visselpipa och tidtagarur hängande runt halsen.

UPPSTÄLLNING!!

3 Comments:

At 8/20/2007 7:42 fm, Anonymous Anonym said...

Hmmm... Du får börja med att skaffa fler pannband till dit stall.:-)

 
At 8/20/2007 3:08 em, Anonymous Anonym said...

Du verkar ju ha god hand med miniknatarna!
Starta ett privat dagis med avdelningar som blåmossen, surdraget, hygget etc...

 
At 8/20/2007 4:21 em, Anonymous Anonym said...

Träna LITE styrketräning också så slipper dem vadproblemen senare.
;-)

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se