onsdag, augusti 15, 2007

Hur mår du?

Den frågan jag är mest trött på av alla frågor här i världen just nu är

"Hur mår du?"

Den har till och med gått om tunga frågor som. "Hur är det med benen?", "Kan du springa nu?", "Ska du verkligen ha den där tröjan på dig?" Hur mår du? Vad fan tror du! Och spelar det någon roll egentligen? Jo, jag mår nog lite bättre än igår men definitivt sämre än i förrgår, imorgon räknar jag dock med att må aningens bättre än vad jag gjorde samma dag förra veckan. Suck! Personen som frågar skiter väl fullständigt i hur jag mår. Det enda dom önskar är att man mår sämre än dom själva så att dom kan gå hem till sina sockersöta svenssonliv och må ännu lite bättre. Kanske fira med en flaska vin, tacos och en romantisk komedi på dvd´n.

Jag har därför beslutat mig för att bojkotta "måendet". Från och med nu mår jag fan ingenting. Det känns jättebra. Rättelse. Det hade nog känts bra men eftersom jag inte mår så vet jag inte och det är ju bra i sig. Fast det skulle lika gärna kunna vara sämre men det vet jag tack och lov inget om heller.