måndag, augusti 06, 2007

Tillbaka fast ändå inte

Kommer in på jobbet och ser att jag inte har mer än 500 mail att rensa. Skönt. Hade väntat mig en värre anstormning. Mitt i högen av jobbrelaterat skräp ser jag ett mail från min rehab-tjej. Hon stödmasserar här på firman ibland och som av ett lyckans nyck så är hon här just idag. Jag bokar snabbt in en tid under eftermiddagen. Den här gången handlar det inte om gnuggande på knäna för att komma tillbaka utan det handlar uteslutande om underhåll och restaurering. Man vill ju kunna fungera hjälpligt i vardagen även om man bara rör sig i en takt presterandes i H80-klassen.

Jag inser nu att mitt mål för 2007 kommer skita sig. Att fullfölja en enda tävling i löpbart skick var tydligen lite väl ambitiöst.

Nästa år har jag inte såna svåra mål. Då kommer det enbart att vara "coach på Jukola" på agendan.

Kan bli vanskligt nog.