onsdag, augusti 15, 2007

När AspLövet går till skogs står Löwegren stilla

Tänk om livet vore lätt. Som för Fantomen ungefär. "Det finns nätter då Fantomen lämnar skogen och går på stadens gator som en vanlig man". Sån är jag fast utan möjlighet att gå tillbaka till skogen. Eller gå i skogen kan jag i och för sig men eftersom Fantomen får blixten att stå stilla när han rör sig så har han det bättre. Mycket bättre. Mycket bättre än mig var Fredrik Löwegren också. I alla fall på DM 1995. Nybörjartur kallar jag sånt. För han alltså. Själv bommade jag bort segern på den andra kontrollen. Måste ha lagt minst 6 minuter där. Skit också. Näeee! Ni kan inte kolla upp mitt bomfria lopp i Winsplit. Detta var långt innan sträcktider på nätet så ni får helt enkelt tro på vad jag säger.

Jag ljuger aldrig...

..medvetet

3 Comments:

At 8/16/2007 8:43 fm, Anonymous Anonym said...

Måste hänga på om Löwegren. Fredagen efter detta kort-DM gick natt-DM. Jag var med och det gick inte särskilt bra då heller. Hursomhelst kom Löwegren imål strax bakom mig och i tydlig frustration över sin prestation utbrister han "Jävlar, där sprack trippeln !!!!". Detta två dagar innan Dag-DM skulle avgöras. Den repliken har jag smålett åt ett antal gånger.

 
At 8/16/2007 3:12 em, Anonymous Anonym said...

Då undrar man ju så här 12 år efteråt om Löwe trots allt lyckades med dubbeln eller om han struntade i den med.... ?

 
At 8/16/2007 3:56 em, Blogger AspLövet said...

Tyvärr sprang jag inte Klassiska-DM det året. Förmodligen hade jag skadeproblem för Kort-DM var i princip sista tävlingen det året för mig.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se