torsdag, augusti 09, 2007

Pimp my Map

På lördag ska jag ut på Järlas tävling i undersköna Tyresta-Åva-skogarna. Hade tankar på att gå en direktbana men så kom jag på att jag var där och sprang 1983. Jävla skit. Jag har varit inne på avlyst område. Den gången sprang vi från Tyresta by och norrut. Det finns stor möjlighet att banorna på lördag kan komma att nagga detta parti i kanten. Så kan vi inte ha det. Jag måste avstå för att inte bli kallad fuskare. Då kan jag hamna på en sån här jävla lista.

Istället får jag nöja mig med att drömma mig tillbaka till 1983 och titta på min pimpade karta. Det året skrev jag tävlingarnas namn på kartorna med en bokstavsmall som jag snott på Skanska där jag sommarjobbade året innan.

Jag är med andra ord ingen fuskare utan en tjuv.

Det är en jävla skillnad.