fredag, augusti 10, 2007

Snart smäller det

Jag har märkt en del tendenser hos mig själv dom senaste åren som i en allt mer eskalerande takt börjar få mig att gå mot handgripligheter. Handgripligheter som nog kan komma att handla om fysiskt våld i framtiden. Nu är jag allt som oftast en fridfull person och det fysiska våld jag utför är av den själv-agande sorten men snart kommer någon jävel få smaka på 10 års uppdämd frustration.

Vad är det då jag inte tolererar längre.

Jo, i all min bitterhet över att jag, världens bästa orienterare, inte ens kan ta några stapplande löpsteg har jag vänt mitt hat mot alla dessa joggande plastmotionärer som tror att dom är ute och springer på riktigt. Närhelst jag ser någon halvfet, menlös joggare med vattenflaska i ena handen och Ipoden i den andra, komma vinglande längs med våra gångvägar, har jag en sån jävla lust att springa ifatt personen i fråga och sparka hårt som fan i knätrakten. Bäst som dom ligger där på marken i sina töntiga jävla "löparkläder" inköpta på COOP så kommer jag skrika högt.

RÖR MAN SIG INTE FORTARE ÄN VAD EN 90-ÅRING MED RULLATOR KLARAR AV SKA MAN FAN I MIG HÅLLA SIG HEMMA I SOFFAN OCH TA AV DIG DET DÄR ROSA JÄVLA PANNBANDET INNAN JAG STRYPER DIG MED SKITEN! IDIOT!!

Det är bara en tidsfråga nu...

8 Comments:

At 8/10/2007 10:57 em, Anonymous Anonym said...

Det där kändes ju jäkligt onödigt.

 
At 8/11/2007 8:57 em, Anonymous Anonym said...

dagens bästa.

 
At 8/11/2007 11:59 em, Blogger AspLövet said...

Kan vi inte alla samlas utanför Bitterberget och stena den där jävla idioten AspLövet.

Om alla ställer upp sig i en oorganiserad klunga så kör vi igång. Inga kvinnor är tillåtna och om någon jävel tjuvkastar innan jag blåst i visselpipan så får personen i fråga ställa sig längst bak.

Är alla redo?

 
At 8/12/2007 9:57 fm, Anonymous Anonym said...

Så nu ska man diskrimineras på grund av sitt kön också. Minsann.

 
At 8/12/2007 10:58 fm, Anonymous Anonym said...

Härligt AspLövet!

Du halvfeta (kvinnliga?) joggare. Om inte jag misstar mig så spelar AspLövet upp en klassisk Monty Python scen från filmen Life of Brian i sitt inlägg. Där var tyvärr kvinnor inte välkomna på stenkastningen.

 
At 8/12/2007 8:11 em, Anonymous Anonym said...

Anonym - Ja, när du lägger fram det på det viset. Det vore ju synd att förstöra en fin gammal tradition med såna dära moderna påhitt som jämställdhet. Jag resignerar genast, drar ner hucklet och går och kokar gröt till min karl. Han är nog trött efter all stenkastning.

 
At 8/12/2007 9:49 em, Anonymous Anonym said...

nu �r det inte bara "kidsen" p� norrmalmstorg som g�r os�kra. �ven halvfet joggare fr�n coop kan k�nna Aspl�vets fl�s i norrort inna de blir brutal nerslagen.
Jag ser fram emot filmen p� youtube, och undrar om all bitterhet kan f�rsvara detta ?
Tur jag inte h�ller p� med orientering.....

 
At 8/13/2007 3:59 em, Anonymous Anonym said...

brutalt, men fruktansvärt roligt

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se