tisdag, september 25, 2007

25manna-festen

Läser inbjudan till 25manna-festen och undrar vad som försigår där egentligen. Förmodligen en massa fulla glada ungdomar som slåss har kul på dansgolvet och spyr på toalettan sitter och pratar om orientering med sig själva varandra. Dom beställer en mäklarbricka drink i baren att svepa smutta på. Förmodligen hånglas flirtas det i varenda hörn och sen byter dom kroppsvätskor telefonnummer med varandra. Sen vaknar dom i diket sängen, bakkfulla laddade som fan inför söndagens medeldistans. Själv ska jag inte dit. Jag är alldeles för gammal, introvert, bitter, ful, förlåt, jag menar full, omogen. Upptagen. Så var det. Upptagen. Jag har en massa viktiga saker för mig. Ni skulle bara veta. Superviktiga saker som lägger käppar mellan benen på mig själv. Hoppas inte att alla fulla glada ungdomar glömmer att ta med sig EMIT-brickan bara. Jag hörde ett rykte om att man fick en flaska fulwhiskey om man tog med den. EMIT-Bricka alltså, Inte SI-Pinne. EMIT-Bricka. Är det någon som har en sån förresten?