måndag, september 24, 2007

25manna

Till helgen är det 25manna och det har väl sin tjusning det också. Jag törs väl inte säga något annat eftersom min klubb är med i 25mannaföreningen. Fast någonstans hade jag nog gärna sett ett 25manna utan alla dessa begränsningar. Man behöver snart en högskoleutbildning för att kunna tolka alla åldersregler och annat som ska spela in. Tänk om. Tänk på allvar alltså. Tänk om man fick ta med vilka löpare man ville. Hade man 25 elitlöpare i seniorålder så fine, ställ upp med dom bara. Tävlingen kanske inte hade speglat världens bästa breddklubb i åldershänseende men nog fan måste man ha bredd för att ställa 25 personer på startlinjen. Sen borde man återgå till 25 singelsträckor. Inget parallellt tjafs som bara skapar klunglöpning. Bara klassiska sträckor önskar ju jag men är samtidigt inte helt oäven för att låta en eller två sträckor vara av medeldistanskaraktär. Sprint då undrar tvivlarna. Joo, kanske en sprintsträcka. Men då får bara tjejer springa den med krav på typisk sprintklädsel. Tajta shorts och linne. Mmmm.... Nämen vad säger jag! Har det gubbiga i vaderna förflyttat sig till andra ställen på kroppen? Givetvis får man ha tjejer på andra sträckor också. Hur många som helst faktist för på mitt 25manna finns inga begränsningar. Bara höga förväntningar och förmodligen fan så mycket hårdare.