onsdag, september 05, 2007

Gävles KM

Jag satt och roade mig med Runoway lite och halkade in på Gävles klassiska KM. Förlåt. Gästriklands Långa DM var det visst. Inte lätt att se när det är 9 Gävleiter i tävlingen med legendariska bröderna Ingelsson som utfyllnad. Allt står inte rätt till i Gästrikland helt klart. Nåja. Banläggaren hade i alla fall fläskat på med en riktig långsträcka och han verkar ha lyckats om inte över så i alla fall i paritet med förväntan. Av fyra löpare som fyllt i sina vägval så har han fått ut dom på 3 rätt rejäla vägval. Snabbast verkar det ha varit att springa rakt på (rött). Så gjorde Jabba, som också vann tävlingen. Han är ju å andra sidan så liten och klen att han förmodligen flöt uppe på dom stora mossarna. En dryg minut långsammare var det att springa långt vänster på vägarna (mörkblå). Det högra vägvalet (ljusblå) sprangs av Harry Boy och han tappade 4 minuter på Jabba. Han måste ha galopperat. En trevlig bana är det om inte annat. Förmodligen Gästrikts klassisk sten och slyterräng vilket man aldrig kan få för mycket av.

8 Comments:

At 9/05/2007 12:13 em, Anonymous Anonym said...

Snabbast var faktiskt vänstervägvalet. Lysellbröderna sprang banan på OL-gymnasieträningen i ösregn i tisdags och hade 13.37 på vänstervägvalet (då slarvades det ändå in mot kontrollen). Mycket bommar på slutet av banan gav en sluttid på strax över 72. Så Jabba är fortfarande snabbast på banan, men då har ju inte banläggaren varit ut än! ;)

 
At 9/05/2007 12:24 em, Blogger AspLövet said...

Intressant. Lyckad sträcka är det i alla fall om man ser till spridningen. Själv hade jag nog sprungit rakt på. Har aldrig varit mycket för väglöpning ute i kanterna även om det ibland uppenbart varit snabbast. Var det bara Jabba som tog sig ut över mossarna?

Var inne på Hammarens hemsida och noterade något. Terrängbeskrivningen ni hade i PM borde bilda skola hur det ska se ut. Informativt, målande beskrivet och helt enkelt perfekt. Den som inte är nöjd med en sån terrängbeskrivning borde skjutas. Om nu bara fler klubbar tog sig den lilla extra tiden att skriva så vackert.

 
At 9/05/2007 8:29 em, Blogger Unknown said...

För några år sedan sa du att jag inte skulle slå på de som redan ligger.Nu är jag liten och klen.Hur f-n ska du ha det

 
At 9/05/2007 8:47 em, Blogger AspLövet said...

Jabba, om det nu är Jabba, om du är liten och klen och jag ändå inte når upp till din dignitet, vad säger det om mig? Det måste ju bara innebära att mitt uttalande, som var en hyllning, bekräftar att jag ligger ner i den mossen du springer på. Saken är den att jag inte märkte att du sprang på mig för du flyter ju fram i skogen vilket borde innebära att du är lite och klen, fast med klen menar jag lätt, lätt som en fjäder och det kan ju aldrig vara av ondo när man är orienterare. Således läser du mina inlägg som alla andra, det vill säga tolkar in saker som står men inte betyder. Grattis till DM-guldet förresten. När andra har sina DM-medaljer i en liten kartong så har väl du fått hyra ett förråd hos Shurgard för att få plats med alla.

 
At 9/05/2007 10:13 em, Anonymous Anonym said...

Skumt. Läste denna artikel i Abladet
http://www.arbetarbladet.se/sports_local_1.php?id=565872&avdelning_1=102&avdelning_2=109&variabel=SPOvinj.gif
och sen denna tråd.
Vem vann egentligen?

 
At 9/05/2007 10:50 em, Blogger Unknown said...

komentar till vägvalen.Jocke sprang runt vänster för han har ont i ett knä och vill inte springa så mycket i terrängen.Jag sprang i mossarna för att jag har så ont i hälsenorna?! för 20 år sedan hade nog valet varit de motsatta

 
At 9/06/2007 10:32 em, Anonymous Anonym said...

Om det är någonting jag lärt mig om OL-teknik av Jabba så är det att "frampå sensommarn när det är torrt i mossarna så blir det som tartan".
Jabba regerar - Asplövet suger... eller inte :)

 
At 9/10/2007 8:52 fm, Anonymous Anonym said...

Till anonym: Det var den här artikeln som handlade om tävlingen det här talas om: http://www.arbetarbladet.se/local_article.php?id=566019&avdelning_2=109

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se