tisdag, september 04, 2007

Kortison är förlegat

När jag var i Bulgarien så hade det lyxiga hotellet en egen rehab/spa-anläggning där jag kom i samspråk med ägaren. Han hade jobbat som kiropraktor i över 25 år och behandlat massa idrottsfolk genom åren. När jag berättade om mina gubbknän och att jag inom kort skulle ta min 6:e kortisonspruta för året så slog han händerna i pannan på sig själv och skrek. OHH NO!! THATS POISON!! Jag blev lite häpen över hans uttalande. Vart är världen på väg om en gammal klassisk dopingstat som Bulgarien förfasar sig över kortison, men sen förstod jag vad han menade. Dom har givetvis mycket mer sofistikerade preparat än kortison att spruta in i sina idrottsstjärnor. Hans massagepriser var dock dyra i överkant, så jag tordes inte fråga vad en rejäl dos med det senaste inom gubbknämedel skulle kosta. Istället styr jag bilen mot Uppsala på lunchen idag och sprutar in kortison i ena knät. Rent gift.

2 Comments:

At 9/05/2007 9:28 fm, Anonymous Anonym said...

WTF? Gammal klassisk dopingstat? Dette var jo jævla skitsnakk... Du får lære litt meir om Bulgaria og de bulgarske idrettstjerner før du skriver sånne ting om landet mitt her.
Hilsen,
Bulgarsken

 
At 9/05/2007 9:33 fm, Blogger AspLövet said...

Fördomar Ivo.

Fördomar.

Vad vore livet utan trångsynta fördomar?

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se