onsdag, september 26, 2007

Älgdrevet 2008

När vi hade Juk08la-Puppen häromhelgen så började några av klubbens veterankepsar diskutera Älgdrevet (vad annars). En idé föddes om att 2008 köra en nostalgihelg och springa Äldgrevet igen. Sen om det blir en ny bana eller omlöpning av någon bana från 80-90talet spelar inte så stor roll. Vad som behöver kollas upp är vart vi ska bo. På den tiden det begav sig kunde man hamna i Fredriksberg eller i Ulriksberg om man anmälde intresse för hårt underlag till arrangörerna. Ulriksberg är ju en ort som man passerat i samma sekund man ser ortsskylten. I Fredriksberg kunde man få bo i oanvända lägenheter eller i skolan vill jag minnas. Fast nu är vi ju gamla och bekväma så vi kanske sover på hotellet och äter frukost med Tyska älgjägare. Om nu hotellet i Fredriksberg finns kvar det vill säga. Om inte kan man kanske bo i Säfsen. Det måste ju även rekas kartor och ev hjälp med banläggning. Är vi smarta kontaktar vi Kart-Bosse som haft mer än ett finger i Älgdrevssoppan genom åren. Han borde nog kunna peka oss i rätt riktning vad gäller kontakter där ute i vildmarken. Sen ska vi ha minst 3 minuters startmellanrum och ordna så att vi har tillgång till nygräddade våfflor efter tävlingen. Eftersom jag lagt karriären på hyllan få jag väl nöja mig med att vara med och organisera. Kanske jag kan smita ut på en långpromenad i vildmarken och lägga mig ner i någon hängmyr och drömma mig tillbaka 20 år i tiden. Sen kan man dö lycklig.

Undrar om det finns något intresse för ett sånt här nostalgiarrangemang?

5 Comments:

At 9/26/2007 12:21 em, Anonymous Anonym said...

För att få full valuta för nostalgipengen känns det självklart med:

- hårt underlag i skolsal (men jag kan sträcka mig till ett sunkigt vandrarhem)
- pizza på lokala haket
- skinkost på tub, polarkakor och filmjölk direkt ur tetran till frukost
- åka Matte Forslunds SAAB 99:a med gasen i botten och spana efter traffipaxer
- startkort (i egenhändigt klippt plastfordral med tejp och gummisnodd)
- hängande stiftklämmor
- turbobraller (superkallingar och adidasshorts)

Det låter ju hur kul som helst, jag är på som fan!

 
At 9/26/2007 1:54 em, Anonymous Anonym said...

"Turbobraller" f-n vilken klassiker.
I övrigt låter ju detta som en grymt kul retro övning. Dock röstar jag för en modernisering av sovandet...... /Mårten

 
At 9/26/2007 3:14 em, Anonymous Anonym said...

Og ikke minst; fest i Folkets Park kvelden før løpet.

 
At 9/27/2007 7:58 fm, Anonymous Anonym said...

f--n till och med Storebror skulle kunna tänka sig detta.. angående Matte Forslund så bor han ju i Vilda nuförtiden så han kanske går att lura med..

 
At 9/28/2007 8:17 fm, Anonymous Anonym said...

Jag är med! Kan man få en junior-bana?

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se