onsdag, september 05, 2007

Mindre sämre

Jag förstår mig inte på folk. Människor. Er andra. Jag tittar på mig själv och det jag skriver och förundras över vem jag är. Vem fan tar mig på allvar. Ingen. Hoppas Jag. Vem. Vid sina sinnens fulla bruk. Bruk. Orkar läsa det jag skriver. Orkar tro. På det jag inbillar mig. Vem. Vid 40 års ålder. 41 imorgon. Är full på finwhiskey. En onsdag dagen före arbetsdag. Dagen som varit arbetsdag. Vem. Vem? Jag. Tydligen. Enstavigt som en stammande Boklöv. Har ni någonsin. Någon gång lagt huvudet på tangentbordet och tittat åt sidan. Det gör jag ibland. Tangenterna bildar ett mönster som skulle kunna vara en kurvbild. Hårt kuperat. Åsar och sänkor. Här gäller det att springa på strecket. QWERTY. Fan. För högt upp. ASDFG. Rakt på. Bra. Bra AspLövet. Förmodligen det enda stället jag är bra på. Fel. Inte bra. Bara mindre sämre.

Så är det

Mindre sämre

4 Comments:

At 9/06/2007 6:56 fm, Anonymous Anonym said...

Är det sant att du firar idag? Du med?

En vacker dag skall vi fira tillsammans i en oländig urskog nära ryssgränsen, idag får jag nöja mej med Replot, hela jäkla dagen, efteråt ska kontrollerna plockas in. Förhoppningsvis i nattmörker, det var alltför länge sedan sist...

 
At 9/06/2007 7:52 fm, Anonymous Anonym said...

Grattis på födelsedagen :)

 
At 9/06/2007 8:14 fm, Anonymous Anonym said...

Tangentbordsorientering är i alla fall klart tuffare än sprint!

Grattis!

 
At 9/07/2007 1:12 em, Blogger AspLövet said...

Fyller Mr Rauta år den 6 september? Världen är liten. Om vi nu bara kunde byta plats så att jag fick vara 21 och du 41 så vore allt perfekt. Du får fru och 2 barn på köpet. Kartpärmarna tar jag dock med mig.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se