torsdag, september 27, 2007

OLKUNG

Jag har känt mig rätt tom den sista tiden. Likgiltig inför allt. Det har inte bara med att jag lagt orienteringen på hyllan utan lika mycket över att jag inte tränar just nu. Jag är konstant trött. Spelar ingen roll hur mycket jag sover. Trött. Hela jävla tiden. Det är märkligt det där. Ju mer man tränar desto piggare blir man. En ekvation som borde vara omöjlig men så är det. Jag tränat ingenting således är jag trött som fan. Och Likgiltig alltså. Det var extra uppenbart idag när jag lämnade firman. Det var tunga steg från mörker mot mörker. När jag kom till min bil på parkeringen noterade jag en märklig registreringsskylt på bilen bredvid. OLKUNG stod det. På allvar. OLKUNG.

VAD FAN! VILKEN JÄVLA SKURK HAR SNOTT MITT EPITET?

Mitt huvud sjönk ännu djupare ner mellan axlarna och det svartnade för ögonen. När jag vaknade till befann jag mig inne på Stadium fingrandes på en svindyr löparjacka. Tack och lov vaknade jag till innan jag hunnit betala den. Jag menar. Vad fan ska jag med den till? Det varken regnar eller blåser här hemma i skrubben. Inte utvändigt i alla fall.

8 Comments:

At 9/27/2007 8:38 em, Anonymous Anonym said...

OLKUNG=Kurt Maxé??

 
At 9/27/2007 8:48 em, Blogger AspLövet said...

Ingen aning men gissningsvis en Stockholmsorienterare. Har inte sett den förut men dom hade en "Häst-mässa-auktion-event" utanför jobbet idag så kanske är det en hästintresserad orienterare som kallar sig OLKUNG.

Vart är världen på väg.

 
At 9/27/2007 9:06 em, Anonymous Anonym said...

Nog finns det väl något sätt du kan träna på om du nu inte t.ex. kan löpträna p.g.a knäna.

Jag håller verkligen med om att man blir tröttare ju mindre man tränar. Själv har jag tränat bättre än nånsin och snittat 90 min cykel per dag i ett par månader och är piggare än på länge.

Kunde inte läsa de första raderna utan att bli berörd och ta dem på allvar.

Vill du ha exempel på alternativ träning?

Och ni andra som ev. läser detta: Hjälp honom att komma i träning igen; det är helt uppenbart det han vill och behöver.

 
At 9/27/2007 9:38 em, Anonymous Anonym said...

OLkungen är väl Staffan Eriksson efter att han avgjorde SM-stafetten för Malunngs andra lag?
Han hade väl oxå det som reg på bilen?

 
At 9/27/2007 9:41 em, Anonymous Anonym said...

http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=69369&sida=23

 
At 9/28/2007 9:32 fm, Anonymous Anonym said...

"OLKUNG"

 
At 9/28/2007 9:38 fm, Blogger AspLövet said...

Anonym>> Japp. Det var den bilen jag såg.

Håkan>> Mitt otränande är ju både självförvållat och självvalt. Vilar fortfarande efter sista kortisonsprutan (3 veckor sen) Alternativ träning kommer att återupptas inom kort (Styreketräning, simning och cykling)

 
At 9/28/2007 12:42 em, Anonymous Anonym said...

Stod om detta i Skogssport för nåt år sen, jo det är Sumpan-orienteraren Kurt Maxé som har det på sin bil.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se