onsdag, september 26, 2007

Parkerings-Loppis

För att hänga på vad som hände häromhelgen så var jag på en parkerings-loppis häromhelgen. Ni vet den där varianten där folk kommer i sina bilar och parkerar på någon stor övergiven parkering, eller på en grusplan, där dom sen får sälja sitt skräp direkt från bakluckan. Jag hade inget skräp att sälja så jag försökte bli av med mig själv. Satte ingen prislapp för jag hade hoppats på lite kaotisk budgivning men det gick tyvärr lite trögt. Trögt kanske är lite väl positivt att säga. Det gick uselt för att vara ärlig. Det fanns inga intressenter överhuvudtaget. Ett par gamla damer var framme och klämde på mig men när jag försökte få dom att ge ett skambud så snörpte dom på munnen och gick vidare. Kanske borde jag inte ha varit så ärlig och skrivit, "något defekt", på skylten jag höll upp. Innan jag åkte hem försökte jag byta bort mig själv mot en trasig sänglampa som ett gammalt par bredvid mig försökte sälja för 25 kr. Dom var inte intresserade. Jag kan inte säga att jag klandrar dom för den inställningen. Jag hade själv nobbat det bytet om jag stod på deras sida av affären.

4 Comments:

At 9/26/2007 3:40 em, Anonymous Anonym said...

Hur mycket för den där träpinnen med "till Salu"-skylten på?

 
At 9/26/2007 8:55 em, Blogger AspLövet said...

Om du vill ha den är din.

 
At 9/26/2007 10:50 em, Anonymous Anonym said...

Vad bra! För det där som sitter och håller i pinnen måste väl nödvändigtvis inte ingå?

Pinnen kan skickas till "Desperat Junior", posten vet vem jag är...

 
At 9/28/2007 10:35 fm, Blogger AspLövet said...

RR>> Du vet att du får pengar om du tar hem personen som håller i pinnen? Han behöver bara lite vatten och några gamla kartor att roa sig med och sen kan du ha honom i garaget eller i en låda på baksidan.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se