onsdag, september 12, 2007

Till tvåan delar vi upp oss

Det blev rätt OK spridning till tvåan igår. Eftersom det inte finns något direkt givet stråk upp mot vägen spred sig löparna som för vinden ut över flacken. Jag har ritat i några av löparnas vägval men det hade nog blivit ett grönt tjock penseldrag om jag tagit med alla 25 löpares vägval. Personligen hade jag sprungit stigen ut, hållit mig vänster om strecket och passerat höger om grönrastret (nedanför branterna) följt lilla stigen en bit och sen sprungit ut mot vägen. Sen hade jag avslutat sträckan på stigen rakt norrut fram till kröken och sen spikat kontrollen. Av eftersnacket att dömma så var det många som missade den andra kontrollen vilket är lite förvånande även om det är lite bushigt och skumt där i sluttningen.

Partiet som vi sprang i är rätt Tiomilarelevant (2008) precis norr om sjön, i norrkant på kartan, ligger det avlysta området.

5 Comments:

At 9/12/2007 11:53 fm, Anonymous Anonym said...

Var det inte meningen att det skulle vara Jukolarelevant? Hur som så känns det ändå på något vis som att gränsen mellan Stockholmsterräng och Upplandsterräng går just där i Oxunda-, förlåt, Östersjön...

 
At 9/12/2007 11:57 fm, Blogger AspLövet said...

Jo. Det är ju sant. Men är det inte lite Finskt brötigt bitvis både i detta parti och delar av Rosersberg?

 
At 9/12/2007 8:57 em, Anonymous Anonym said...

Det var lite för lite berg i dagen men annars var det grymt finskt ;-)

 
At 9/13/2007 10:09 fm, Anonymous Anonym said...

Till vänster om strecket och till höger om grönrastret på samma gång - hur går det ihop? Jag vet visserligen att du är världens bästa orienterare, men att vara på två ställen samtidigt...?

 
At 9/13/2007 10:15 fm, Blogger AspLövet said...

Hehe.. Så snabb är jag att fartvinden driver mig än hit och än dit. Troligen menar jag höger men skriver vänster.

Fast fan vet...

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se