fredag, september 14, 2007

Utgått!

Jag sitter och läser gamla sms ikväll och hittar ett som jag inte kan tolka.

Förstå inte innebörden. Det står vad det står.

Jag funderar och gnuggar min trötta skalle men det är tomt i huvudet. Vad fan kan jag ha menat? Vad kan Jag ha menat? Jag har nämligen skickat detta sms till mig själv. Jag gör det ibland. Ibland när jag får ideér. Istället för att skriva ner det jag tänker på, med pennan jag inte har till hands, så skickar jag ett sms till mig själv. Med stödord. Oftast vet jag vad jag tänkt på men den här gången fattar jag ingenting. Kanske finns förklaringen i meningen "Förstå inte innebörden". Kanske skrev jag det med vetskap om att jag inte skulle förstå. Sån är jag tydligen. Hjärnan har utgått helt enkelt.

Utgått!

Har jag berätta att jag brukar ligga vaken på nätterna och fundera på vad det ska stå på min gravsten? Inte det. "Utgått" är ett av förslagen. Kort och koncist. Som en misslyckad långdistanslöpare. "DNF" om jag vill vara lite internationell. Men jag har haft många gravstensförslag som rullat förbi i tankarna.


"Dom sa att Gubbvader inte var så farligt. Dom ljög"

"Ledsen men jag är upptagen. Det finns gott om brudar här nere så jag har inte tid med er. Sant är att dom inte är direkt snygga och att dom saknar kött på benen men vad fan kan man förvänta sig. Dom är döda dom också."

"AspLövet goes six feet under"

"Skit också! Jag glömde mina blöta orienteringsskor i en plastpåse"

"Orientering är självvald väg i okänd mark, tankens skärpa vid kroppslig möda, snabba beslut under spännande tävling. Vänta nu! Varför har jag jord i munnen?"

"Vaddå felstämplat!? Hallå! Tävlingsjuryn? Hallå? Någon där?"

"Här ligger inte världens bästa orienterare. Han ljög"



Jag orkar inte hitta förklaringen till mitt kryptiska sms. "Det står vad det står". Så sant. Jag har annat att tänka på. Som SM i långdistans. Imorgon avgörs kvalet. Landets bästa 9,5km löpare ska koras. Som bonus får dessa löpare springa lite extra långt på söndag. 15km. Tänk om landets bästa 15km-löpare inte är så bra på 9,5km? Får han inte springa på söndag då? Nej. Det får han inte. Ingen har någonsin sagt att idrott är rättvist. Det handlar väl bara om att inte "försöka förstå innebörden"

Utgått!

Det får nog bli det.