onsdag, september 12, 2007

Vad gör dom?

Jag tycker ni ska lämna den här bittra bloggen bakom er och besöka någon som ni kan ha utbyte av. Som Peiza´s till exempel. Där har ni möjlighet att se hur vardagen för en elitorienterare ser ut och dessutom. Dessutom. Lägger han upp kartor från tävlingar som jag bara läser om på nätet. Om ens det. Nu senast sprang han budkavle-DM och blev besviken silvermedaljör. Helt rätt inställning. Ingen minns en tvåa. Bra då om ni bokmärker hans sida så att ni kan återvända.

Noterade ett intressant foto på hans blogg. Min gissning är att det gick till såhär.


Två löpare sitter glatt och diskuterar vägval dom gjort, eller för all del borde ha gjort, på TC. Dom har en karta i handen som dom analyserar. (Fotot nedan är lätt manipulerat av mig för att visa hur sanningen såg ut)



Plötsligt dyker det upp en kille med kameran i högsta hugg och vill ta en bild.

"KILLAR! KILLAR! HAHAHA! Jag har en jävligt rolig idé! EN JÄÄÄVLIGT ROLIG IDÈ! HAHAHA! Låtsas diskutera vägval. Fast ni har ingen karta. Göm kartan alltså. FATTAR NI? INGEN KARTA! HAHAHA! SÅ JÄÄÄÄVLA ROLIGT KILLAR!! HAHAHA!! Sitt still nu bara och peka i luften och se ut som ni är nöjda över hur ni sprang. BRA KILLAR!! JÄÄÄÄVLIGT ROLIGT!"



Det är faktist en kul idé. Om det nu var den tanken som ligger bakom kortet. Vad vet jag. Detta är ju bara mina egna högst osannolika funderingar. Men handen på hjärtat eller för den delen handen i skrevet. Tror ni på allvar att dom tänkte på vägval och bommar? Näee, Näee! Jag vet nog vad dom tänkte på. Dom snackar kurvbild och sänkor men dom menar någonting helt annat. Jag vet nog jag. (Fotot nedan är lätt manipulerat av mig för att visa hur dom tänkte. Kanske)


4 Comments:

At 9/13/2007 6:54 fm, Blogger M.t.P. said...

Du är en grym fotoshopkung.
Håller du kurser?
Jag kan behöva en uppdatering, både av programmet och mitt eget kunnande.

 
At 9/13/2007 9:54 fm, Anonymous Anonym said...

Jag tackar att jag slapp punkthöjden på höjden och i stället fick pricka in det tätbevuxna vattenhålet. Jag är usel uppför!

 
At 9/13/2007 2:25 em, Anonymous Anonym said...

:lol:

 
At 9/13/2007 8:52 em, Blogger Per said...

Helt rätt spår... :D

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se