tisdag, september 11, 2007

Vad är dagens plan?

Bara för att jag lagt ner min orienteringskarriär innebär det inte att jag inte har en plan. Eller flera planer för den delen. Man måste alltid ha planer för att orka med vardagen. Ju fler desto bättre. En plan kan se ut på många sätt. Lång eller kort. Svår eller lätt. Bra eller dålig. Varför ska man ha en dålig plan kan man undra. Det finns en fördel med en dålig plan. Om man misslyckas med den dåliga planen kan man ursäkta sig med att det ändå var en dålig plan så det gör inget. Att misslyckas med en bra plan kan i och sig också vara förödande. Man kastas mellan hopp och förtvivlan och balanserar på ett brant skråstreck. Rättelse. Ni andra kastas mellan hopp och förtvivlan. Jag har inget hopp kvar och förtvivlan. Ja. Vad fan ska man säga om förtvivlan. Det är som en gammal god vän som aldrig vill gå hem när han är på besök och till slut så lackar man ur och spöar skiten ur honom. Fast dagen efter är han där igen lika glad som vanligt. Eller förtvivlad om ni förstår vad jag menar. Vad är då mina planer undrar ni säkert? Ojdå! Det är en alldels för stor fråga så den kan jag inte svara på. Vadfan! Tror ni att jag har tid att sitta här och avslöja mina planer bara sådär? Jag har ju för fan planer att planera. Planer att genomföra. Planer att misslyckas med. Planer att planera nya planer så att dom ursprungliga planerna ska gå att genomföra.

Fast oftast är mitt liv planlöst.