fredag, oktober 05, 2007

Arkiverat

Nu ska allt vara arkiverat, vad jag vet, och jag kan borsta bort allt damm jag samlat på mig dom här dagarna. Jag snyter svart ur snoken och är torr i strupen. Nu skulle inte en kall öl sitta fel. Ibland önskar jag att jag var en riktig grovjobbare. En sån där som äter ur snuskburk och dricker starköl till lunch. Men inte på tisdagar gud förbjude. Man vill ju inte bli vardagsalkoholist så man tar ingen starköl till lunchen på tisdagar. Den spar man till 2-fikat istället. En sån arbetare vill jag vara. Ikväll ska jag slita och släpa med en del förbedelser till en 40-års fest imorgon som jag ska deltaga på. Sen när det är klart ska jag slita och släpa med klubbtält och annat som måste med till 25manna. Imorgon är det uppstigning 05.50 för avfärd till 25manna där jag ska strosa runt hela dagen och se vilse ut innan jag kastar mig i bilen för att via en raggardusch infinna mig på nämnda fest. Jag kommer bli hur full som helst. Det är min drog-policy. Hur full som helst.