tisdag, oktober 30, 2007

Här vilar ingen värk (just nu)

Jag upptäckte en intressant sak i morse. Sedan jag beslutade mig för att lägga karriären på hyllan så har jag ignorerat mina värkande knän och spattiga gubbvader. Men plötsligt när jag idag gick från bilen till jobbet noterade jag att ingen värk eller annat smärtande strålade upp från dom nedre regionerna på min kropp. Jag stannade upp och funderade på vad detta kunde betyda. Det betyder nog inte mer än att ledsamheterna vilar lite men jag passade på att springa lite i vägkanten. Jag kände mig lätt och studsig som en av Novikov-bröderna och tog ett djupt andetag av dom höstkalla avgaserna som bilarna bredvid mig bjöd på. För några sekunder levde livet bättre än på länge. Tills jag kände vattnet komma in i skorna.

[Notering till mig själv] Spring inte i ett höstdike med lågskor.