tisdag, oktober 30, 2007

Här vilar ingen värk (just nu)

Förutom värk har jag tydligen dragit på mig lite senildemens. I föregående inlägg skrev jag som rubrik,

"Här vilar ingen värk (just nu)"

Men jag menade ju att jag inte hade någon värk och då kan jag ju inte skriva att värken inte vilar för om den inte vilar så måste den ju vara aktiv. Alltså borde jag ha skrivit,

"Här vilar värken (just nu)"

Nåja. Skit i det, för nu stämmer rubriken på allvar.

"Här vilar ingen värk (just nu)"

När jag på lunchen skulle ut på hemligt uppdrag klev jag in i bilen och upptäckte då att vänster knä värkte. Bra så. Alles in ordnung liksom. När jag efter avslutat hemligt uppdrag gick från bilen till jobbet så bubblade det i ena vaden. Bra så. Alles in ordnung liksom. Så nu vilar ingenting på kroppen. Fettet dallrar och kroppen sjunger en enstavig ton som om någon idolpundare sjöng i ett spräckt membran intill mina öron dygnet runt. Vad det hemliga uppdraget gick ut på kan jag inte avslöja för kanske någon av deltagarna på Musta Yö tjuvtittar här. Dom får hålla sig till nästa torsdag dom små liven.