torsdag, oktober 11, 2007

Hur säger man kallt på Gotländska?

I höstmörkret kom en kall hösttävling mig till minnes. Inte bröst alltså utan höst. Vi var på "Helg utan Älg" 1993 och lika älgfattig skogen var så hade värmen blåst bort från ön. Ni kan se i kartans övre högra hörn hur LGW lider då han försökte få på sig lite torra kläder efter loppet. Tack och lov hade jag gått förbi junioråldern då man hela tiden skulle bevisa sin coolhet genom att ha så lite kläder på sig som möjligt. Här var det långkalsonger och toppluva på. Utom under loppet förstås. Då var det pure nylon.

Wow! Jag vann visst. Världens bästa AK-löpare visade upp sig.

2 Comments:

At 10/12/2007 6:36 fm, Blogger M.t.P. said...

Om jag inte minns fel så kom det ner en hel del snöblandat från himmelen vilket gjorde ombytet extra härligt ;)
Kanske därför som jag utgick.

......Micki

 
At 10/12/2007 8:46 fm, Anonymous Anonym said...

I somras var jag och sambon på Gotlandssemester medelst cykel. Andra natten bodde vi där, ungefär under LGWs vänstara knä. Nåväl, morgonen var riktigt härlig så jag tog en duschrunda före frukost. 1993 när det begav sig hade jag en kontroll på höjden NO om 3 stenar, halvvägs mellan din 4:e och femte. Trot eller ej, men skärmen satt kvar. Eller kanske var det en annan......?

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se