tisdag, oktober 16, 2007

Kepslöpare eller kepslöpare?

Jag såg att Kart-Bosse hittat några gamla frimärken på ett brev hemma i lådan. Har själv aldrig varit någon större filatelist även om jag nog samlade på frimärken under en mycket kort period av min ungdom. Hursomhaver så fastnade jag för dom smäckra kepslöparna på frimärkena hos Kart-Bosse. Numera ser man bara gamla stötar i keps eller skärmmösssa men jag hade ett svagt minne av att jag själv hade haft detta. Efter lite letande dök det mycket riktigt upp ett kort från lokaltidningen som jag fastnat på. För min egen del var det nog bara keps på under sporadiska ungdomslopp men jag gissar att när detta kort togs, i slutet av 70-talet, så startade mitt liv som "Kepslöpare" på allvar. Alltså inte keps utan "Keps".

1 Comments:

At 10/17/2007 7:39 fm, Anonymous Anonym said...

Det är väl en H40-löpare i Söders som brukar köra i keps? Fast det kanske är en gammal stöt?:-)

För övrigt så leder Asplöven div 1A(?) utan förlust i 5 matcher!

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se