onsdag, oktober 17, 2007

Klubbmästare fast ändå inte

Till vänster om min tomt ekande H40-pärm står H35-pärmen. Den är inte mycket att hänga i granen den heller. Vissa säsonger i karriären har jag fyllt upp en hel pärm och ibland har jag haft 2 eller 3 år men 5 år i en pärm är fan inget att skryta med. Ännu mer tragiskt är att den skramlar halvtom. 28 tävlingar. Det blir bara lite drygt 5 st H35-tävlingar per säsong i snitt. Vissa påstår att jag varit skadad sedan födseln. Jag uttalar mig inte om det men det har helt klart eskalerat dom sista 10 åren.

En av få tävlingar i min H35-pärm är Höst-KM 2001. I klubben hade vi under ett antal år en individuell säsongsavslutning på Enens Oktober-race. Ett högst inofficiellt KM där alla klubbens herrar sprang H21 oavsett verklig ålder. Jag har varit med en gång. Jag gick rätt bra. Jag vann. Inte tävlingen märk väl för där vann Johan Näsman men inom klubben knep jag första platsen. Trots 84 startande i klassen hade vi nästan 20% av startfältet. Tänk om fler klubbar skulle ha sån uppslutning. På varje tävling. Varje helg. Året runt. Då skulle vi nog vända den negativa trenden inom sporten.

2 Comments:

At 10/18/2007 10:20 em, Anonymous Anonym said...

Grym timing. Var just och letade i kartpärmarna efter just den här kartan osäker på vilket år det var. Gav upp när 2001-pärmen visade sig ligga på vinden. 5 minuter senare uppkopplad på Asplövet och där är den. Förberedelserna inför helgen fortgår...

 
At 10/19/2007 2:56 em, Anonymous Anonym said...

Banan ser riktigt tråkig ut...

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se