lördag, november 24, 2007

AspLövet goes widescreen

Dagens förberedelser, så här dagen före depparedagen(?), har varit fantastiska. Om man med fantastiskt menar otroligt menlöst. Bakgrunden till detta är att jag suttit framför tv´n hela dagen och räknar med att göra så en bra bit in på natten också. I morse installerade jag nämligen en digitalbox. Hela Fläskberget har nämligen uppgraderats från analog till digital verklighet. Välkommen in i framtiden liksom. Jag valde ju dock att precis som förut bara ha det absolut minimala antalet kanaler som nätt och jämnt sträcker sig utanför dom statliga. Men när jag hade installerat boxen visade det sig att jag plötsligt har tillgång till ca 200 kanaler.

Jag har sedan tidigt i morse sett fotboll, hockey, golf, segling, boxning, skidor, alpint, dart, motorsport, rodel, och sporter som jag inte ens visste fanns. Ögonen börjar ta formen av en fet widescreen-skärm och tummen jag zappar med är som en blodig råbiff.

Någon har i alla fall gjort fel eftersom jag inte borde ha dessa kanaler så imorgon är det jag som ringer tv-bolaget och ber dom stänga av allt detta. Både för att rädda min hälsa som min ekonomi. Men det är imorgon det. I natt gäller det att passa på att nyttja detta digra utbud så länge det bara går. Klockan 24,00 vet i alla fall jag vad TV1000 och Playboy-kanalen sänder för program.

Man kan konstatera att det är tur i oturen att jag bara ska imorgon på tävlingspremiären.