måndag, november 12, 2007

Det kom ett mail

Livet är märkligt. Ena sekunden sitter jag och drömmer om långdistanspass på två timmar och i nästa sekund trillar det in ett mail från en legendarisk och välmeriterad långdistansorienterare. Vagnis! Hur stort är inte det? Det är skitstort. Större än vad min inskränkta bittra hjärna kan greppa. Nu är iofs sanningen den att jag bara var en mänsklig router i sammanhanget. Jag förmedlade info vidare, bort, hej då, vi ses inte mer liksom. Men ändå. Vagnis!

Därför låtsas jag att detta var ett tecken. En uppenbarelse, En spådom om att det finns en underbar framtid där ute. Förmodligen är jag ute på djupt vatten men får man inte tolka in saker i felaktiga sammanhang vore livet inte speciellt roligt. Frågan jag behöver få svar på är bara om det var min eller Vagnis framtid det handlar om.

Det var säkert något positivt om Vagnis framtid.

Jävla skit också.