måndag, november 26, 2007

En ny smärta har spridit sig

Jag kan inte gå idag. Och nej, det har inget att göra med mitt missbruket av Playboy-kanalen dom sista nätterna. Det sjuka i benen sitter i knävecken och i dom översta delarna av vaderna. En märklig smärta som jag aldrig upplevt förut. Inte vad jag minns i alla fall. Har tillbringat morgonen med att googla mig till förklaringar och efter att ha läst forum och annat idrotts-skade-informativt har jag funnit svaret på min åkomma.

Träningsvärk!

WOW!

Det var längesen.

6 Comments:

At 11/26/2007 10:24 fm, Anonymous Anonym said...

Träningsvärk! Härligt! En tidig julklapp. Precis vad du behövde!

 
At 11/26/2007 11:38 fm, Anonymous Anonym said...

Ååhh vad skönt! Jag som trodde att min vänstra vad hade börjat få gubbvadsjukan! Den fiiina skogen gjorde nog sitt igår. Träningsvärk alltså...då borde man ju träna lätt idag.

 
At 11/26/2007 1:53 em, Anonymous Anonym said...

Jag tycker faktiskt lite synd om dig; -att du trotsallt inte valde långa banan. Då hade du nog fått känna av mer av varan, -min träningsvärk inskränker sig inte till vader och knäveck; den omfattar garanterat alla löprelaterade muskler (och några till).

Samtidigt är jag imponerad av din framfart och lite psykad av att det inte skiljer mer mellan "rask promenad" för vissa och maximal ansträngning för andra. Du hade dryga 13 min/km trots en rejäl felnavigering och jag hade knappt 11 min/km nästan bomfritt. Detta trots att jag de första 70 min hade högre snittpuls än jag haft på någon tävling eller tävling sedan jag köpte pulsmätaren för 4 år sedan. Fast å andra sidan var promenaderna på slutet när energidepåerna var slut knappast "raska".

 
At 11/26/2007 5:13 em, Blogger AspLövet said...

Jag har konsekvent genom min karriär sprungit halvskadad och därigenom slitit sönder min kropp. Vis, eller så vis jag nu kan bli, försöker jag mig ändå hålla mig på rätt sida om skadeträsket numera. Så jag ångrar inte att det bara blev 13 km. Skönt kan jag konstatera att knäna inte mådde sämre av denna promenad i alla fall.

Vad gäller min promenadfart så är jag rätt aggressiv i min fart framåt. Så det kan väl kallas attackpromenad det jag gör i skogen. Jag hade inte heller några problem att hålla fart ända in i mål så jag kanske plockade lite tid på slutet på dig.

 
At 11/27/2007 8:45 fm, Blogger Robban E said...

Vet inte vad det är men lite öm under höger knä, kan kanske bero på att man ramla tungt på slutet vid två tillfällen. Och Dalis var va du igår???

 
At 11/27/2007 10:05 fm, Anonymous Anonym said...

...eehh...julstök.
För träningsvärken var väl inte FÖR smärtsam!?!

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se