onsdag, november 14, 2007

Förberedelser

Efter några års skadeproblem och nu senast ett par månaders total vila kanske man kan tro att jag får lite panik när det plötsligt bara är 11 dagar till en 13 kilometers tävlingspromenad. Jag ska villigt erkänna att jag fick lite ryckningar i ena ögonbrynet under gårdagen men nu har jag lugnat ner mig. Goda förberedelser är A och O. Därför inledde jag min formtoppning igår med att gå och lägga mig tidigt. Man ska inte underskatta vikten av mycket sömn. Idag har jag fokuserat på kostintaget. En banan och 2 st Diklofenak-tabletter till frukost kan inte ha varit fel. Ikväll ska jag göra lite blandade bombhopp i kommunens simbassäng och på det basta bort några gram övervikt.

Det här kommer gå hur som helst.

4 Comments:

At 11/14/2007 12:08 em, Anonymous Anonym said...

Är inte det här en smula överdramatiserat. Du gick 2,5 timmar i skogen förra helgen vid kontrollutsättningen och skall gå 3 timmar nu. Inget jättekliv precis.

 
At 11/14/2007 12:25 em, Blogger AspLövet said...

Jo... det har du nog rätt i... Fast då hade jag 2,5 timme på 8 km... så... så lite rappare måste jag nog gå för att klara 13 km på 3 timmar... Sen handlar det nog mest om att det är min H40-debut.... glöm inte bort att jag inte tävlat sedan 2004... jag är som en alkoholist inlåst äver helgen på Systembolaget...

Kul namn du har förresten.

 
At 11/14/2007 1:11 em, Anonymous Anonym said...

Du menar att du är som en nykter alkoholist inlåst på bolaget!?!

Är tävlingen redan fullbokad? Eller kan man slinka med?

 
At 11/14/2007 4:48 em, Anonymous Anonym said...

Du legger vekt på mye søvn ser jeg...enig i at restitusjon er viktig.

Har lært følgende formel for hvor mye som bør soves per døgn:
Soving = 7 timer + en time for hver treningstime

I praksis viser det seg vanskelig å få sovet nok, og har funnet at det er mye mer effektivt å redusere treningsmengden. Dessverre viser det seg vanskelig å få til negativ trening, så jeg greier ikke leve 100% etter formelen...

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se