lördag, november 10, 2007

Inte en enda minut

Skumkronan på ölen i glaset, som stod på bordet framför mig, talade lockande till något inombords. Den talade förgäves. Ölen tillhörde personen mitt emot mig och i mitt glas bubblade coca colan lagom tilltalande. Jag har nu klarat av 3 veckor på min "vita månad" och det har inte inneburit några större frestelser. Tills ikväll då. Men innan ölsuget blev större än behagligt kom jag på att jag nog hade allvarligare abstinenser i kroppen. Mycket allvarligare.

Dagen har bjudit på minusgrader, solsken och ett lätt pudertäcke av snö. Långdistanstarmen skrek högt. Tänk dig. Tänk mig. Två timmars löpning i skogen. Varm saft vid vätskekontrollen och små istappar i skägget. Jag kan tänka mig. Hur det var förr. Innan allt det här barkade åt helvete. Åt helvete är vad det är. Givetvis blev det inte två timmar i skogen. Det blev inte en enda timme. Inte ens en minut. Inte en enda ynka minut. Inte alls. Bara ingenting.

Fattar ni?

Ni fattar inte...

2 Comments:

At 11/10/2007 10:32 em, Anonymous Anonym said...

Sitter nuuu på kvällllen och njuuuter av ljummen ölet och minns Musta YÖ, j-a kuuuul de vaaa. Ser fram emot flera då d-a ska ja intu vara sjuk i kallen längre bra lite i handen.....

Ruppan

 
At 11/12/2007 10:55 fm, Anonymous Anonym said...

Tänk att jag tänkte samma tanke när jag var ute på mitt entimmaspass. -"Finns det någon bättre träning än snöpuls, solsken, någon minusgrad och 2-timmar i skogen". Det skulle vara samma pass på skidor. Nu var det ju bara 2 cm snö och 60 min men känslan var lika god som de första 60 min på långpasset!

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se