torsdag, november 08, 2007

Musta Yö

Just hemkommen från skogarna vid Skavlöten. Mitt Musta Yö arrangemang innebar nattorientering med gemensam start. Jag bjöd även på obskyr finsk musik vid starten. När löparna väl försvunnit tog jag pick och pack till "rundradion" som var strax efter den 4:e kontrolllen. Där var det återigen musikunderhållning och jag megafonerade ut hur löparna låg till i förhållande mot täten. Sen var det bara att vänta in dom till målet.

Vad gäller själva banan så är det väl inget mästerverk. Området i sig är dock så smalt och sönderskuret med vägar och åkrar att det är svårt att få till långsträckor. Jag ville ju inte heller ha en kontrollplockningsbana så därför blev det lite enformig längd på kontrollsträckorna.


Musta Yö banan var 7,3 km. Det skiljde bara 10 meter på dom olika gafflingsalternativen.



Här ser ni SG som försökte smita in i starthagen kamouflerad som en löpare från Angelniemen Ankurri. Jag tog han på bar gärning.



Starten i Musta Yö har just gått och löparna verkar vara lite oense om vart dom ska springa



Här ser ni arrangören själv vid rundradion. Man blir rätt lätt maktgalen med en megafon i handen.

5 Comments:

At 11/09/2007 7:44 fm, Anonymous Anonym said...

Jag tycker du är på rätt spår vad gäller banläggning. I riktigt bra finsk banlägning a la 80-tal så var alla sträckor ett pekfinger långt och riktningsändringarna minimala. Men det var när det bara fanns 15 000 dels karta.:-)

 
At 11/09/2007 8:46 fm, Anonymous Anonym said...

Verkligen stort tack för igår!

Det var helt djävla underbart från start till mål. Egentligen hade det räckt med att stå vid starten och kolla in blinkljusen och lyssna på den finska hårdrocken men eftersom du bjucka på finskt vansinnesskrik i megafonen vid varvningen och en bra bana så lyfte det ännu mera!

 
At 11/10/2007 11:11 fm, Anonymous Anonym said...

vem sprang i köping-kolsva ok-träningsoverall? syns tydligt i mitten på musta2.jpg

 
At 11/22/2007 9:50 em, Anonymous Anonym said...

fortfarande inget svar på min fråga...

 
At 11/23/2007 8:18 fm, Blogger AspLövet said...

Larsson>> Jag har inte riktigt koll på vem det var men en av Enskede-löparna troligen. Fredrik eller Magnus förmodligen.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se