torsdag, november 01, 2007

Nattcupen för länge länge sen

Satt och bläddrade maniskt i en av min kartpärmar och såg då att jag säsongen 1991-1992 hade sparat alla nattcupskartor. Tyvärr är det ett undantag vilket grämer mig ganska mycket. Klubbens Nattcup har arrangerats sedan vintern 1986-87 och jag är trots mina magra år på 2000-talet fortfarande ganska bra med i maratontabellen. Hursomhelst bjöd Leif Wallenbro, som vanligt, på en lite udda karta det året. Tack och lov var det på hemmakartan, för hade man fått detta kartalster i ett okänt parti hade det nog rört sig om avsevärt mer bommar. Lars "Liga" Olsson vann den här etappen före mig men i totalen det året tog jag hem segern.

Åhh!! Vi gör våååågen för AspLövet...

KOM IGEN DÅ FÖR FAN!!!

Stå Upp!
Han är AspLövet
Stå Upp!
Han är rund och go
Stå Upp!
Han är AspLövet
Stå Upp!
Han är rund och go
Stå Upp!
Han är AspLövet
Stå Upp!
Han är rund och go
Stå Upp!
Han är AspLövet
Stå Upp!
Han är rund och go

Nu blev jag trött....


8 Comments:

At 11/01/2007 9:45 fm, Anonymous Anonym said...

Även Leffe gör vi vågen för! Du har inte den där kartan när han hade klippt kartan och placerat alla sträckor i ett smalt långt streck, typ?

 
At 11/01/2007 10:30 fm, Blogger AspLövet said...

Jo. Jag har också för mig att jag lagt upp den på bloggen en gång men jag har inte med den i min blogg-arkiv-excel-fil. Ska se om jag hittar den annars ska jag lägga upp den. Den var riktigt kul. Precis som den gången vi fick kartan på ett rör. Ska ordna den också.

 
At 11/01/2007 3:07 em, Blogger AspLövet said...

Kula>> Här är Leffes nattcup från 2006 som hade inslag av "rak-bana"

http://aspleaf.blogspot.com/2006/02/klurig-nattcup.html


Jag ska dock leta upp hans Nattcup som bara var en lång kartremsa från 90-talet (Samt röret)

 
At 11/01/2007 3:08 em, Anonymous Anonym said...

Ahh, tror nästan att jag minns starten den gången. Har för mig att det var en av de första deltävlingarna (?) dvs i nov-dec. Blötsnö. Men segern var lika skön som alltid. Eller ännu bättre eftersom du var tvåa.... :)

 
At 11/01/2007 3:13 em, Blogger AspLövet said...

liga>> Nope! Det var den nästsista deltävlingen som du vann och jag kom 2:a på. I totalen kom du 3:a (30 p) och Hans Enström var 2:a (35p) Jag hade 39p.

 
At 11/02/2007 8:02 fm, Anonymous Anonym said...

Ja, det var ju inte många rätt från min sida...

 
At 11/06/2007 8:35 fm, Anonymous Anonym said...

Har jag varit så högt placerad i NC? Kan det stämma?
Måste varit någon anonym som sprungit i mitt namn. Fusk således.

 
At 11/07/2007 9:09 fm, Blogger AspLövet said...

Hans E>> Nu ska vi inte nedvärdera oss här. Du hade en fin placeringsrad som lät 1-2-3-5-5 (dina 5 bästa)

Världsmästarmaterial om du frågar mig.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se