tisdag, november 27, 2007

Refuserade kartor 5

Här är den sista kartan som jag skissade på till Julmusten med som jag la åt sidan för alltid. Eller åtminstone för nu. Möjligen är det en variant jag kan komma att använda i framtiden. Det ser kanske lätt ut vid en första anblick men man behöver vrida och vända lite på verkligheten när man byter kartklipp. Ett tips till er som brukar skoja med era klubbkamrater och bjuda på spegelvända kartor är att sätta fast ett mörkt papper på baksidan av kartan. Är man lite snabbtänkt inser man att om man håller upp kartan mot något ljust, typ himlen eller en gatlykta om det är en mörk stadsorientering, så ser man kartan i sitt korrekta läge.

Nu ska jag snart börja skissa på den kartvarianten jag kommer att använda. Den finns än så länge bara inne i mitt huvut. Vem vet, den kanske inte alls blir så bra som jag inbillar mig. Fiasko lutar sig runt husknuten som alltid när jag är ute och inbillar mig. Just nu inbillar jag mig till exempel att om jag säger inbillar mig tillräckligt många gånger kommer allt jag inbillar mig försvinna.

Jag inbillar mig att jag har inflammation i knäna
Jag inbillar mig att jag har gubbvader
Jag inbillar mig att jag aldrig mer kommer kunna springa orientering

Jag inbillar mig att jag inbillar mig

Näeee..

Fan!

Nu blev det fel va?

2 Comments:

At 11/27/2007 12:29 em, Anonymous Anonym said...

Med så mange spennende forslag skrotet, må det endelige forslaget bli helt kanon. Venter spent...

 
At 11/27/2007 1:39 em, Anonymous Anonym said...

Torr-orientering på den här nivån är väl i stort sett vad mitt intellekt mäktar med. Stressad i skogen skulle jag antagligen springa åt fel håll... Behöver jag tillägga att jag inte aspirerar på titeln Världens bästa orienterare? (En titel som för övrigt redan verkar vara upptagen.)

/Vilse

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se