torsdag, december 20, 2007

3-6

Det här var länge sen. Länge sen jag biktade mig.

Fan vad jag hatar kyla. Var ute med Birro på kvällspromenad, som vanligt, och frös skiten av mig trots tjockjacka. Hatar vintern. Punkt. Förstår inte folk som finner glädje i snö och kallgrader. Man klär på sig och ragglar runt som en sumobrottare men ändå. Ändå biter det i kinderna och tuggar i låren. Hade jag varit fakir kunde jag känt igen känslan av spikar som hugger hud men nu. Nu är det fan bara bistert. Jag önskar att jag bodde i ett medeltempererat land där vi hade 20 plusgrader och måttlig molnighet. Klädselval vore varken eller. Jag har många brister men få är allmänheten förunnad. Kyla är en av dom publika. Växthuseffekten. Välkommen in i värmen. Men det stoppar inte där. Det finns många saker på minussidan. Många fler än på plussidan.

Positivt för AspLövet goes H40

Jag är fortfarande "Världens bästa orienterare
Jag har ett par nya, oanvända, VJ integrator i förrådet
Jag mår bra när jag är full

Negativt för AspLövet goes H40

Mina gubbvader bidar sin tid
Min kropp har antagit en fluffig form
Jag är förvirrad
Jag lyssnar inte på mig själv
Jag hittar inte min träningsplanering
Jag är mer kvasi än vad som är nyttigt

3-6