tisdag, december 04, 2007

AspLövet goes Lidl

AspLövet har brutit mot världens viktigaste regel. Ni vet den där som alltid funkar.

Underpromise - Overachieve

Det är en gyllene regel som jag levt hela mitt liv efter. Ingen har någonsin varit bättre än mig på att snacka ner förväntningarna på sig själv. Sen levererar man givetvis fullt ut. Men nu sket det sig. Här satt jag och slängde ut Julmustförslag till höger och vänster och sa att dom inte dög för jag hade minsann något grymt pågång. En karta som skulle få deltagarna att blanda skratt med hulkande och snorigt gråtande. Det sket sig. Jag hade kartbilden i huvudet och där var allt guld och snåriga skogar men när jag var klar med jobbet i OCAD igår så tittade jag på något som inte var i närheten av min idé. Skit också. OCAD ville inte alls göra det som jag önskade. Hela skiten blev en halvmesyr.

Overpromise - Underachieve

Nu kan man tycka att jag borde använda något av mina refuserade förslag. Fast det känns surt att hänga ut dom här och sen bjuda på dom när det verkligen gäller. Sekunda vara liksom. Jag måste nog skicka ut en blänkare till alla klubbkamrater. "Välkomna den 15 december. Ni kan inte bli mer än besvikna."

AspLövet goes Lidl