lördag, december 08, 2007

AspLövet köper hus

Jag har rätt mycket kompisar som tagit klivet från lägenhetsträsket ut i villor, radhus och herrgårdar. Dom brukar tjata om hur bra det är både ekonomiskt och livsmässigt. Jag vet inte jag. När jag ser dom ligga på knä och byta träpanel, måla om, laga trasiga värmepannor och påta i trädgården så inser jag varför lägenhet har sina fördelar. Men nu är inte jag den som dissar sånt jag aldrig provat på. För att få mina fördomar bekräftade så beslöt jag mig för att köpa en tomt och på den bygga mig en lagom stor villa. När jag skramlat ihop hela min förmögenhet insåg jag att något lyxigt skulle det inte bli tal om. Det visade sig vara så illa att jag istället för tomt bara hade råd med en större sten. Inget fel i det tyckte jag som direkt kom en halv trappa upp. Än så länge har jag bara haft råd att bygga mig en altan men så fort nästa lön kommer ska jag bygga mig en liten sovalkov. Tills dess får jag nöja mig med att sitta på altanen och sola med en kall öl i handen. Sämre kan man nog ha det. Jag tror faktist att jag kommer trivas här i min villa, på en sten, vid en äng, intill en skog. Om det nu bara kunde sluta regna.

2 Comments:

At 12/08/2007 7:19 em, Blogger Robban E said...

Det ser mycket inbjudande ut, jag har en hel platta kalla när kan jag komma och vilken adress sa du att de va..?

 
At 12/08/2007 7:53 em, Blogger AspLövet said...

Robban>> Vart den här stenen ligger ska du kunna se utan vägbeskrivning.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se