fredag, december 21, 2007

AspLövet siar om trenderna 2008

2008 kommer mustaschen komma tillbaka. Den har varit som bortblåst sedan mitten av 80-talet men nu jävlar har den hittat hem. Helt säkert. Sånt där skit går i 20-års cykler och den har nu gått över tiden. Spana bara in hur det såg ut 1985. En av mina största idoler, Per-Åke Carlenstam, visade upp något som kan liknas vid en död mus på överläppen. Kan det bli manligare än så? Tror inte det.

I år kommer det alltså smälla till inom orienteringsrörelsen på mustaschfronten. Bered er redan nu på att se Emil, David och dom andra landslagsgrabbarna dyka upp med musch redan till vårpremiären. För fan! Vem vet, kanske till och med några av våra damlöpare visar upp lite fjun på överläppen. Själv ska jag börja odla vilken dag som helst. Minst lika stor som Per-Åkes på den tiden det begav sig.


Alla vi som älskar P-Å klappar nu KLAPP! KLAPP! Alla vi som älskar P-Å klappar nu KLAPP! KLAPP! Alla vi som älskar P-Å, Alla vi som älskar P-Å, Alla vi som älskar P-Å klappar nu KLAPP! KLAPP!

7 Comments:

At 12/22/2007 12:06 fm, Anonymous Anonym said...

http://skido.blogg.se/mustaschutmaningen.html

Men du var säkert före i tanken!

 
At 12/22/2007 10:54 fm, Blogger AspLövet said...

RR>> Jodå! Jag har koll på eran mustaschutmaning. Fast jag upplever att hos er är det mer av en bestraffning som belönas med rakning vid gott resultat. Jag siar om att det kommer komma på bred front som mode.

Inom friidrotten finns det tränare som kallas musch-tränare. Fast jag inbillar mig att det är lite ironiskt där och att det berör tränarna i dom lite "finare" klubbarna. Kanske finns det någon friidrottare som kan reda ut det.

 
At 12/23/2007 2:39 fm, Anonymous Anonym said...

Nytt fördök.......du e så go lövet. och jag es så fullllllll

 
At 12/23/2007 2:41 fm, Anonymous Anonym said...

Vart tog du vägen?????????? ingen Kula idag. Vart e han. När går VOK med i Atttuuuunnnda????

 
At 12/23/2007 12:49 em, Blogger AspLövet said...

Musta>> En hamburgare ropade mitt namn.

"Hey Dude!! Over here! Come and get me!!"

Den smakade bra. Jag vaknade med räksallad i skägget. Jag slickade i mig resterna och studsade upp som en knäskadad H40-löpare. Sen drack jag ett glas vatten och här sitter jag. Vad händer nu?

 
At 12/25/2007 8:59 em, Anonymous Anonym said...

Musta>>Här är Kula men vad skriker du efter egentligen?!? Attunda?! Never heard of. Men, kanske vet jag mer efter nyår. Nej fel - jag och du kommer veta mer då!
Looking forward!

 
At 12/25/2007 11:06 em, Anonymous Anonym said...

Jag brukar säga att det var bättre förr, men när jag får se den här bilden vet fan..
"Död mus" hm...
Reprisen får nog anstå.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se