fredag, december 07, 2007

Bojkotta miljövännerna

Det spöregnar utanför mitt fönster och termometern visar vårgrader. Jag småskrattar för mig själv och välkomnar växthuseffekten. Jag skiter i klimathotet. Fattar ni inte! Det här är ju orienteringens chans att pissa på trädkramarna. Låt dom ha sitt jävla vårdatumstopp när blommor och bin ska skyddas till varje pris. Om vi alla gemensamt bidrar till den globala uppvärmningen så kommer vintrar som vi minns dom vara ett minne blott. Vi kommer alltså kunna börja tävlingssäsongen redan i februari och då är vi mer än nöjda att ta en viloperiod i början av maj och en stund framåt. Så nu gäller det att börja tanka blytung bensin importerad från Uzbekistan, elda med fulkol och vägra källsortera. Nu ska jag gå ut på lunchen och öppna munnen mot himlen. Varmt ska jag välkomna det försurade regnet.

Må framtida vintrar brinna i helvetet!

3 Comments:

At 12/07/2007 5:24 em, Anonymous Anonym said...

Vad händer med de stackars skidorienterarna?

 
At 12/07/2007 6:21 em, Anonymous Anonym said...

De klarar sig bra, vilket ihärdigt Asplövet-fan som helst kommer ihåg den suveräna bilden från nån större ski-o tävling här i hemtrakterna där det inte fanns snö. Där gänget sprang med skidorna på genom riset.

Finns nog i arkivet, långt bak.

 
At 12/07/2007 11:20 em, Blogger Per Frost said...

Ja, nu får ni inom världens näst roligaste sport vara lite förstående för oss skidorienterare... Tack för en underbar blogg annars

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se