onsdag, december 05, 2007

Din guide till AspLövet

Att AspLövet är populär är ju ingen statshemlighet. Men hur populär är AspLövet? I en nyligen avgjord gallupp-undersökning visade det sig att AspLövet hamnade på 3:e plats bland Sveriges mest populära män. Knappt slagen av Måns Zelmerlöw och Sigge Eklund. Med andra ord är det nästan lika populärt att få vara AspLövet som att få knulla runt eller skriva tungläst litteratur.

För att hjälpa mindre populära människor i samhället erbjuder vi här en guide till hur man blir lika populär som AspLövet. 5 enkla steg till bot och bättring.


1. Vägra vända superkalsongerna efter vinden

Bestäm dig för en åsikt och stå för den till fullo. Stånga ditt huvud blodigt mot alla som påpekar att förändring är av godo och att allt inte alls var bättre förr. AspLövet själv har bitit sig fast i 80-talet. Älgdrevet, Kart-Roffe, långsträckor, stiftklämmor, Annichen Kringstad och kaffetermos i pris. Besvara alla motargument med, "Jo, det är ju sant men du har ju å andra sidan alltid fel."



2. Yta är ingenting

Den här bilden på AspLövet är ganska talande. Inte ens en mor kan älska detta. Men tror ni det har stoppat AspLövet? Skulle inte tro det. När ytan krakelerar måste man ta fram det som finns på insidan utan att skära sig i onödan. AspLövet är proffs på något som kallas "Kontrapsykologi" Varje gång någon försöker sätta sig på dig, verbalt eller fysiskt, ska du vända det mot dig själv för att förvirra dina moståndare. Lär dig kontra-uttalande som får den mest inbitna mobbaren att tappa konceptet. Förslag på kommentarer från din sida kan vara.

"Det är inte du som är idioten. Det är jag"

"Ja, jag kanske är ful men se hur det gick för min supersnygga barndomskamrat. Han bor nu i en lyxvilla ute på Lidingö, lyfter 3 miljoner i lön varje år, är lyckigt gift med en vacker kvinna, har 2 underbara barn och en 19-årig älskarinna"

"Har du tänkt på att om du och jag var bröder hade jag varit den med ADHD och inkontinens. Vilken jäkla tur jag har. Att vi är bröder alltså."



3. Ha alltid en punch-line.

Detta är ett påstående, lägg till en kommentar så att det blir roligt.

"När jag var i Norge och tävlade mötte jag Dag Finn vid Bajamajan"

Eller så skiter du i det. Är du AspLövet så är det ändå ingen som lyssnar på dig.


4. Träna inte som den bästa utan lagom

Den här är svår. AspLövet är en talang utöver det normala och många når inte dom höjderna ens med träningstimmar på tusentalet.
Har du inte talang är du en medelmåtta. Det är inget fel i att vara en medelmåtta. Thierry Gueorgiou är en medelmåtta. Det är sant. Inte många känner till det men sen han började följa "Din guide till AspLövet" har han utvecklats rätt bra. Inte optimalt på något sätt men ok. Nu blev det inte så mycket sagt om träning men det löser sig nog. Jo, förresten. Gubbvader. Det är bara ett hjärnspöke. Säg det högt 3 gånger till dig själv varje kväll innan du somnar så slipper du den åkomman. Har garanterat inte fungerat på AspLövet.


5. Dissa sprintdistansen.

Kan du inte det är du körd.



Om du följer denna guide till fullo kan du nå AspLövska nivåer. Vilket innebär att vi kommer bli tusentals AspLövare i Sverige och på så sätt devalvera marknadsvärdet på AspLövet. Där sket sig min idé att börja tjäna pengar på mitt varumärke. Jävla idioter! Tack som fan för att ni sabbar mitt liv.

Dra åt helvete!